Τα 5 αυτοκίνητα που έστειλαν τον θρυλικό Μαρτσέλο Γκαντίνι στο Πάνθεον των σχεδιαστών

Τα 5 αυτοκίνητα που έστειλαν τον θρυλικό Μαρτσέλο Γκαντίνι στο Πάνθεον των σχεδιαστών
Ο Ιταλός ντιζάινερ αυτοκινήτων, που έγινε θρύλος σχεδιάζοντας αριστουργήματα των τεσσάρων τροχών, έφυγε σε ηλικία 85 ετών!

Η 13η Μαρτίου ήταν μια δύσκολη ημέρα για τους φίλους του αυτοκινήτου, επειδή εγκατέλειψε τα εγκόσμια ο Μαρτσέλο Γκαντίνι. Ο 85χρονος Ιταλός ανήκε στους σπουδαιότερους ντιζάινερ αυτοκινήτων της δεκαετίας του 70 και του 80 και ξεκίνησε αρχικά ως αρχισχεδιαστής του οίκου Bertone, για να δημιουργήσει στην πορεία του δικό του στούντιο ντιζάιν «Marcello Gandini Design».

Ο Γκαντίνι σχημάτισε μαζί τους Τζορτζέτο Τζουτζιάρο και Λεονάρντο Φιοραβάντι την πιο εμπνευσμένη τριάδα Ιταλών σχεδιαστών αυτοκινήτων της δεκαετία του 70, ενώ έδωσε το πρώτο δείγμα του λαμπερού ταλέντου του το 1966 ως υπεύθυνος σχεδιασμού της Lamborghini Miura ως στέλεχος της εταιρείας Bertone. Η τεράστια επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου άνοιξε διάπλατα τις πόρτες στον Γκαντίνι, που έφτιαξε το δικό του στούντιο με πελάτες, όπως η Fiat, η Maserati, η BMW, κλπ. Ωστόσο, ο Ιταλός δεν περιορίστηκε μόνο στα αυτοκίνητα, αλλά έκανε -μεταξύ άλλων- αρχιτεκτονικά σχέδια κτιρίων, μέχρι και τον εσωτερικό σχεδιασμό νυχτερινών κλαμπ.

Εμείς επιλέξαμε πέντε εμβληματικά μοντέλα, που γεννήθηκαν δια χειρός Γκαντίνι, μεταξύ των οποίων και ένα προσιτό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Alfa Romeo Montreal

H Alfa Romeo Montreal λανσαρίστηκε το 1970 και ολοκλήρωσε τον κύκλο της το 1977 μετά από μια συνολική παραγωγή μόλις 3.900 αυτοκινήτων. Ωστόσο έμεινε στην ιστορία χάρη στο σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματος και τη μάσκα με προβολείς, που παρέπεμπαν σε νυσταγμένα μάτια.

igandinialfaromeo_1_6ad2b.jpg

Ο κινητήρας της Montreal ήταν ένας V8 χωρητικότητας 2,6 λίτρων με 200 ίππους ισχύ, που είχαν εύκολο έργο με τα 1.300 κιλά βάρους του αυτοκινήτου. Οι Alfa Romeo Montreal είναι πλέον περιζήτητες στην αγορά των κλασικών αυτοκινήτων, όπου ένα καλοδιατηρημένο μοντέλο κοστίζει γύρω στις 80.000 ευρώ.

Bugatti EB110

Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ομαδική δουλειά, καθώς τα πρώτα σχέδια του εξωτερικού του αμαξώματος της Bugatti EB110 έγιναν από τον Γκαντίνι, όμως το εσωτερικό προέρχεται από τον σημερινό αρχισχεδιαστή της Renault, Λόρενς βαν ντεν Άκερ.

igandinibugatti_1_d9966.jpg

Η ΕΒ110 εξελίχθηκε σε εμβληματικό μοντέλο της Bugatti, όταν επανιδρύθηκε το 1989, ωστόσο απέτυχε εμπορικά, αφού το διάστημα της παραγωγής της μεταξύ 1991 έως 1995 κατασκευάστηκαν μόνον 128 τέτοια αυτοκίνητα προκαλώντας την πτώχευση της μάρκας. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα υπεραυτοκίνητο με V12 κινητήρα 560 ή 611 ίππων, τετρακίνηση και ντιζάιν που κόβει την ανάσα.

Lamborghini Miura

Η Miura ήταν το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της Lamborghini και κατά πολλούς το ωραιότερο στην ιστορία της. Το αεροδυναμικό supercar έγινε η πρώτη Lamborghini που χρωστά το όνομά της σε μια ράτσα ταύρου, μια παράδοση που τηρείται πλέον μέχρι και σήμερα.

igandinilamborghini_1_6b443.jpg

Η Miura εντυπωσίαζε με τις επιδόσεις της και έπιανε έως σχεδόν 300 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα χάρη στους κινητήρες της που απέδιδαν μεταξύ 350 και 415 ίππων σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα των 1.200 κιλών.

Lancia Stratos

Η Lancia Stratos υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο, που εξελίχθηκε από την αρχή για τους αγώνες ράλι. Ο Γκαντίνι σχεδίασε πρώτα την Stratos Zero ως πρωτότυπο της Stratos HF και στη συνέχεια προέκυψε η αγωνιστική Stratos HF, στην οποία έβαλε επίσης ο Ιταλός το χεράκι του.

igandinilancia_1_8a13e.jpg

Στην πολιτική έκδοση με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους, που κυκλοφόρησε μόνο για να πάρει έγκριση το αγωνιστικό μοντέλο, απέδιδε ο V6 κινητήρας της Lancia Stratos 195 ίππους και η επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα ολοκληρωνόταν σε 6,8 δευτερόλεπτα. Όποιος επιθυμεί να αγοράσει σήμερα μια από τις συνολικά 500 Lancia Stratos HF, θα πρέπει να πληρώσει γύρω στο μισό εκατομμύριο ευρώ, ενώ το σηματάκι HF θα κοσμεί στο μέλλον τις σπορ εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων νέας γενιάς της ιταλικής μάρκας.

Audi 50

Ποιος να το περίμενε, ότι ο Γκαντίνι κρύβεται πίσω και από το «λαϊκό» Audi 50 πρώτης γενιάς, που λανσαρίστηκε το 1974 και κατασκευαζόταν έως το 1978.

igandiniaudi_1_a0cc1.jpg

Από το ξεκίνημα του σχεδιασμού του μικρότερου μοντέλου της Audi έως το λανσάρισμα του στην αγορά μεσολάβησαν μόνον 21 μήνες, ενώ το 1975 άλλαξε η VW τα λογότυπα του μίνι με κινητήρες 50 ή 60 ίππων και το παρουσίασε ως Polo! Δυστυχώς, δεν κυκλοφορούν πλέον πολλά Audi 50 πρώτης γενιάς, καθώς το γερμανικό αυτοκίνητο σκούριαζε πολύ εύκολα, επειδή το κράμα της λαμαρίνας του αμαξώματος περιείχε πολύ χαλκό.

  • Εμφανίσεις: 26

O πρόεδρος της Hertz ποντάρισε στην ηλεκτροκίνηση και έφαγε το κεφάλι του

O πρόεδρος της Hertz ποντάρισε στην ηλεκτροκίνηση και έφαγε το κεφάλι του
Η επιλογή του Στίβεν Σερ, να εντάξει εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον στόλο της Hertz, αποδείχτηκε καταστροφική και τον υποχρέωσε σε παραίτηση.

Αλλαγή στο ανώτατο επίπεδο διοίκησης της Hertz εξαιτίας ενός χαμένου στοιχήματος τεράστιου κόστους. Ο πρόεδρος της γνωστής εταιρείας χρονομίσθωσης οχημάτων, Στήβεν Σερ, παραιτήθηκε και θα τον αντικαταστήσει από την 1η Απριλίου ο μέχρι πρόσφατα CEO της εταιρείας ρομποτικών ταξί Cruise, Τζιλ Γουέστ. Αιτία της παραίτησης του Σερ ήταν η λανθασμένη απόφαση του να ποντάρει σχεδόν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, κάτι που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πανάκριβα στον κολοσσό του leasing και της ενοικίασης αυτοκινήτων.

Αλλαγή πολιτικής το 2024

Η Hertz ανακοίνωσε το φθινόπωρο του 2021, ότι σκόπευε να αγοράσει 100.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα Tesla. Ο Σερ, που έγινε πρόεδρος της εταιρείας πριν περίπου δύο χρόνια, συνέχισε αυτή την πολιτική και μάλιστα με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, αφού αποφάσισε να παραγγείλει άλλα 75.000 ηλεκτρικά μοντέλα της General Motors και επιπρόσθετα 65.000 Polestar ίδιας τεχνολογίας.

Στην αρχή της χρονιάς έβαλε ωστόσο η Hertz…όπισθεν και άλλαξε στρατηγική. Έτσι θα πουλήσει περίπου το ένα τρίτο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του παγκόσμιου στόλου της και θα επενδύσει ένα μέρος των εσόδων στην αγορά οχημάτων με θερμικούς κινητήρες! Μόνο στις ΗΠΑ θα πουλήσει η Hertz εντός του 2024 γύρω στις 20.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, που θα την επιβαρύνουν με μια απόσβεση της τάξης των 245 εκατομμυρίων δολαρίων, ωστόσο η εταιρεία υποστηρίζει ότι χάρη στη συγκεκριμένη κίνηση θα αυξήσει τα λειτουργικά της κέρδη.

Μικρή ζήτηση για ηλεκτρικά Ι.Χ.

Μια από τις αιτίες της συγκεκριμένης κίνησης ήταν η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους πελάτες της Hertz, ενώ προέκυψε πρόβλημα από τις συνεχείς μειώσεις των τιμών στα καινούργια Tesla, οι οποίες έριξαν στα πατώματα την αξία μεταπώλησης του στόλου των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της. Η Ηertz υπογράμμισε επίσης, ότι οι επισκευές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κοστίζουν διπλάσια σε σχέση με τις αντίστοιχες μοντέλων συμβατικής τεχνολογίας και επεσήμανε, ότι αποδείχθηκε πιο δύσκολο από το αναμενόμενο, να μειώσει τα υψηλότερα κόστη χρήσης και συντήρησης του ηλεκτρικού στόλου της.

Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η Hertz μετά το 2020, οπότε είχε οδηγηθεί σε διαδικασία πτώχευσης εξαιτίας της κατάρρευσης των επαγγελματικών και των τουριστικών ταξιδιών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Το καλοκαίρι του 2021 ξεκίνησε η προσπάθεια εξυγίανσης της εταιρείας χάρη σε μια οικονομική ένεση αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων από μεγάλους επενδυτές. Εκείνη την εποχή είχε πουλήσει η Hertz χιλιάδες αυτοκίνητα του στόλου της προκειμένου να βγει από το αδιέξοδο και είχε φανεί τυχερή, επειδή οι τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων είχαν εκτοξευθεί στα ύψη λόγω της μειωμένης παραγωγής οχημάτων σε συνάρτηση με την υψηλή ζήτηση.

  • Εμφανίσεις: 57

Ειδικός συστήνει στους οδηγούς λίγο κόκκινο κρασί μια ώρα πριν πάρουν θέση πίσω από το τιμόνι

Ειδικός συστήνει στους οδηγούς λίγο κόκκινο κρασί μια ώρα πριν πάρουν θέση πίσω από το τιμόνι
Σάλος με τη δήλωση εκπροσώπου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οδηγών, ότι ένα ποτηράκι κρασί μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των οδηγών.

Σε μία τουλάχιστον ασυνήθιστη δήλωση προχώρησε το κορυφαίο στέλεχος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οδηγών, international Drivers Association (IDA), Dominic Wyatt. Σύμφωνα με αυτόν «η απόλαυση του κρασιού πριν την οδήγηση μπορεί να βελτιώσει τις οδηγικές ικανότητες».

Ο Wyatt είναι ειδικός στον τομέα της κυκλοφορίας και υποστηρίζει, ότι η αιρετική συμβουλή του προς τους οδηγούς βασίζεται σε μελέτες και έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις του κρασιού στην ανθρώπινη αντίληψη και στις κινητικές δεξιότητες. Αναφέρει μάλιστα τα παραδείγματα της μελέτης του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, σύμφωνα με την οποία το κόκκινο κρασί καθαρίζει το μυαλό μετά από μια αγχωτική μέρα και αντίστοιχης έρευνας της Αμερικανικής Εθνικής Ιατρικής Βιβλιοθήκης, που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ένα ποτήρι κρασί μπορεί να μειώσει το στρες.

Tα οφέλη

O εξειδικευμένος οινικός ιστότοπος, Wine Folly, υποστηρίζει με τη σειρά του, ότι το κόκκινο κρασί βελτιώνει την ικανότητα καλύτερης διάκρισης των χρωμάτων, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε διασταυρώσεις με φανάρια και φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού, οπότε κινείται προσεκτικότερα και ακολουθεί ευκολότερα τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Το Αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, National Institutes of Health, διαπιστώνει επίσης, ότι το κρασί αυξάνει την αιμάτωση του μπροστινού τμήματος του εγκεφάλου, που λειτουργεί ως κέντρο αποφάσεων. Φυσικά, οι γρήγορες και σωστές αποφάσεις του οδηγού σε συνθήκες πίεσης χρόνου έχουν τεράστια αξία για την οδική ασφάλεια.

Αυστηρά μόνο ένα ποτήρι

Γι' αυτό και συνιστά το στέλεχος της ΙDA ένα ποτήρι κόκκινο κρασί με συνοδεία άφθονου νερού, το οποίο πρέπει να καταναλωθεί όμως το αργότερο μια ώρα πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση. Ο Wyatt τονίζει μάλιστα, ότι η κατανάλωση του κρασιού πρέπει να περιορίζεται πριν την οδήγηση μόνο σε ένα ποτήρι, αλλιώς δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις, αφού μειώνονται αισθητά οι χρόνοι αντίδρασης του οδηγού και δημιουργείται μια επίπλαστη αίσθηση υπερβολικής σιγουριάς και άγνοιας κινδύνου, που τον προδιαθέτει να πάρει μεγάλα ρίσκα.

Ανεύθυνη στάση

Οι δηλώσεις του Wyatt έχουν ξεσηκώσει ωστόσο θύελλα μεταξύ των ειδικών στην οδική ασφάλεια, που τις χαρακτηρίζουν ανεύθυνες. Εννοείται, ότι ο Κ.Ο.Κ. επιτρέπει την κατανάλωση περιορισμένης ποσότητας αλκοόλ από τους οδηγούς -εκτός των επαγγελματιών και των νέων-, ωστόσο είναι δύσκολο να προσδιορίσει κάποιος με ακρίβεια με πόση ποσότητα κόκκινου κρασιού ή άλλου αλκοολούχου ποτού παραμένει κάτω από τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια.

Επίσης, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος, να μην περιοριστεί ο οδηγός στο ένα ποτηράκι και να ξεπεράσει το όριο. Άρα, το σωστό είναι να μην πίνουμε αλκοολούχα ποτά πριν την οδήγηση, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο!

  • Εμφανίσεις: 72

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
WebCenter - Smart Internet Solutions
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline