McLaren W1: Aυτό είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο

H ΜcLaren ίδρυσε το 1992 με το μοντέλο F1 μια νεοσύστατη κατηγορία, που έχει καθιερωθεί πλέον με την ονομασία «Ηypercar», δηλαδή «Υπεραυτοκίνητα». Η βρετανική μάρκα συνέχισε να πρωτοτυπεί και παρουσίασε το 2012 με την Ρ1 το πρώτο υβριδικό Hypercar και πολύ γρήγορα ακολούθησαν δύο άλλα υπεραυτοκίνητα αντίστοιχης τεχνολογίας, δηλαδή η Porsche 918 Spyder και η Ferrari LaFerrari. Σήμερα εμπλουτίζει η McLaren με τη νέα W1 την κατηγορία που είχε ιδρύσει πριν πάνω από τρεις δεκαετίες με το δυνατότερο αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να πάρει πινακίδες κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους.
Για να γίνει αυτό εφικτό, εφοδιάζεται το νεότερο μοντέλο της McLaren με έναν καινούργιο Biturbo V8 βενζινοκινητήρα χωρητικότητας τεσσάρων λίτρων με ηλεκτρική υποστήριξη, χάρη στην οποία αποδίδεται μια συνδυαστική ισχύς 1.275 ίππων και μια μέγιστη ροπή στρέψης της τάξης των 1.340 Nm. Η επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 2,7’’ και είναι αντάξια ενός μονοθεσίου της Formula 1, τα 0 - 200 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 5,8’’ και από στάση έως 300 χλμ./ώρα απαιτούνται μόνον 12,7’’. Εξάλλου, η τελική ταχύτητα «περιορίζεται» με ηλεκτρονικό κόφτη στα 350 χλμ./ώρα, αλλιώς θα μπορούσε να είναι αισθητά υψηλότερη!
Οι Βρετανοί πέτυχαν να συγκρατήσουν το βάρος της McLaren W1 σε χαμηλά επίπεδα και έτσι ζυγίζει το νέο τους υπεραυτοκίνητο 1.399 κιλά, ενώ να πούμε ότι προβλέπεται στάνταρ ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με ηλεκτρονική όπισθεν. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό για ιδανική κατανομή της ισχύος στους πίσω τροχούς.
Στο επίκεντρο του σχεδιασμού βρίσκεται το νέο μονοκόκ σασί «Aerocell» της McLaren, στο οποίο διατηρείται σταθερό το κάθισμα του οδηγού και ρυθμίζονται το τιμόνι και τα πεντάλ στα μέτρα και τα γούστα του οδηγού. Το νέο σασί συνέβαλε επίσης καθοριστικά, ώστε να προκύψει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, όσον αφορά στην αεροδυναμική της W1. Είναι χαρακτηριστικό ότι επενδύθηκαν πάνω από 3.500 ώρες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα, ενώ για τους ίδιους λόγους εφοδιάζεται η McLaren W1 με ενεργή πίσω αεροτομή (Active Long Tail). Αν επιλέξει μάλιστα ο οδηγός το αγωνιστικό πρόγραμμα Race - Modus, τότε χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 3,7 εκατοστά εμπρος και κατά 1,7 εκατοστά πίσω, ενώ ανασηκώνεται η πίσω αεροτομή έως 30 εκατοστά, λειτουργώντας έτσι και ως αερόφρενο στις απότομες επιβραδύνσεις.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών προγραμμάτων Comfort, Sport και Race, που ρυθμίζουν και παραμετροποιούν το σύστημα διεύθυνσης, τη χαρτογράφηση του μοτέρ, τις αναρτήσεις, κλπ. Είναι ενδεικτικό, ότι το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο φρενάρει σχεδόν ακαριαία και χρειάζεται μόλις 28,9 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Για ιδανική επαφή με τον δρόμο φροντίζουν τα ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo RS διαστάσεων 265/35 εμπρός και 335/30 πίσω, ενώ στο κόκπιτ υπάρχει μια οθόνη αφής 8,0 ιντσών και πίσω από τα καθίσματα ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος 117 λίτρων.
Η συνολική παραγωγή των 399 McLaren W1 έχει κάνει ήδη φτερά, πριν καν αποκαλυφθεί το βρετανικό υπεραυτοκίνητο στη δημοσιότητα, ενώ η τιμή του ξεκινά στο εξωτερικό από περίπου 2,2 εκατομμύρια ευρώ και φυσικά εξακοντίζεται ακόμη ψηλότερα αν εμβαθύνει ο πελάτης στη λίστα του πανάκριβου πρόσθετου εξοπλισμού.