Mercedes Drive Pilot: Στον «αυτόματο πιλότο» με ταχύτητα έως 95 χλμ./ώρα
Πριν μια δεκαετία προέβλεπαν οι ειδικοί, ότι στο προσεχές μέλλον θα μπορούσαν να κινηθούν τα περισσότερα οχήματα αυτόνομα. Οι προβλέψεις δεν επαληθεύτηκαν και η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίσσεται με μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις τεχνικής, νομικής και νομοθετικής φύσης. Ας μην ξεχνάμε και τα καταστροφικά δυστυχήματα, που έχουν συμβεί με το αντίστοιχο σύστημα Autopilot της Tesla και έχουν δημιουργήσει ένα κύμα αμφισβήτησης από την πλευρά του κοινού, αλλά και αρκετών επιστημόνων.
H Mercedes πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης παρουσιάζοντας το αναβαθμισμένο σύστημα Drive Pilot, που αναλαμβάνει…υπηρεσία σαν «αυτόματος πιλότος» επιτρέποντας στο όχημα, να αναπτύξει ταχύτητα έως 95 χλμ./ώρα σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 60 χλμ./ώρα. Η μάρκα με σήμα το αστέρι επενδύει πολλά χρήματα στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης, είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι πελάτες της S-class μπορούν να την παραγγείλουν εδώ και μερικά χρόνια με τέτοια τεχνολογία Επιπέδου 3. Στο συγκεκριμένο επίπεδο αναλαμβάνει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης το τιμόνι κάτω από πολύ συγκεκριμένους όρους και συνθήκες, ενώ ο οδηγός μπορεί να αφιερώσει την προσοχή του σε άλλες δραστηριότητες.
Η υψηλότερη ταχύτητα του αναβαθμισμένου DRIVE PILOT προσφέρει σημαντικά περισσότερες δυνατότητες χρήσης για τους πελάτες: Το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ροή της κυκλοφορίας υπό ορισμένες συνθήκες στη δεξιά λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου, ενώ προπορεύεται κάποιο όχημα. Παραμένει ενεργή η προηγουμένως διαθέσιμη επιλογή χρήσης του συστήματος σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κατάλληλους αυτοκινητόδρομους. Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, η οδήγηση μπορεί να ανατεθεί στο σύστημα, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά. Μπορεί να επιλέξει να συμμετέχει σε ορισμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες όπως η εργασία του, το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο, η παρακολούθηση τηλεόρασης ή ταινίας μέσω streaming από υπηρεσίες όπως το RIDEVU της Sony Pictures Entertainment 2 . Αυτή η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο εφαρμογών της Mercedes Benz είναι τώρα για ορισμένα μοντέλα σε επιλεγμένες αγορές.
Τα οχήματα πελατών που είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα DRIVE PILOT θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση. Ανάλογα με το μοντέλο, αυτή η αναβάθμιση μπορεί να γίνει ασύρματα ως “over the air” (OTA) ή μέσω επίσκεψης σε συνεργείο, χωρίς να απαιτείται αλλαγή κάποιου εξαρτήματος στο όχημα. Με την αναβάθμιση αυτή, το DRIVE PILOT θα είναι το ταχύτερο σύστημα Επιπέδου 3 στον κόσμο σε όχημα παραγωγής.
Η Mercedes-Benz βασίζεται όσον αφορά στο DRIVE PILOT σε μία αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης» . Αυτό σημαίνει ότι στην απίθανη περίπτωση που κάποιο από τα ζωτικά συστήματα του οχήματος - όπως το σύστημα διεύθυνσης, φρένων ή το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος – δυσλειτουργήσει, εξασφαλίζεται η ασφαλής ανάληψη ελέγχου από τον άνθρωπο. Η αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης» ουσιαστικά συμβάλλει ώστε η παράδοση του ελέγχου στον οδηγό να γίνεται με ασφάλεια.
Στη Γερμανία, η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους είναι επί του παρόντος 130 km/h. Η Mercedes-Benz στοχεύει να φτάσει αυτόν τον αριθμό μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακολουθώντας μια προσέγγιση βήμα προς βήμα με επίκεντρο την ασφάλεια. Οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης λαμβάνουν επίσης υπόψη κοινωνικές και ηθικές πτυχές. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz έχει ήδη εξελίξει ειδικά τιρκουάζ φώτα σήμανσης για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους, που υποδεικνύουν την κατάσταση λειτουργίας του DRIVE PILOT. Η εταιρεία θεωρεί σημαντικό να ενημερώνει τους άλλους χρήστες του οδικού συστήματος ότι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης υπό όρους είναι ενεργοποιημένη. Οι πολιτείες Νεβάδα και Καλιφόρνια των ΗΠΑ έχουν ήδη χορηγήσει εξαιρέσεις για αυτήν την τεχνολογία.