Για πρώτη φορά Nούμερο 1 σε παγκόσμιες πωλήσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητo

Για πρώτη φορά Nούμερο 1 σε παγκόσμιες πωλήσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητo
Το Tesla Model Y έκανε τη μεγάλη ανατροπή καταγράφοντας το πρώτο τρίμηνο του 2023 τις περισσότερες πωλήσεις σε όλον τον κόσμο!

Αν υποστήριζες πριν λίγα χρόνια, ότι το 2023 θα σκαρφάλωνε στην κορυφαία θέση των παγκόσμιων πωλήσεων ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα σε περνούσαν σίγουρα για τρελό ή ανίδεο. Ωστόσο αυτό έγινε πραγματικότητα με το Tesla Model Y, από το οποίο πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε όλον τον κόσμο περίπου 267.000 μονάδες. Το ηλεκτροκίνητο SUV της αμερικανικής μάρκας ήταν το συγκεκριμένο διάστημα πρώτο με διαφορά σε ταξινομήσεις στις δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου του πλανήτη, δηλαδή την κινέζικη και την αμερικανική, αλλά και στη γερμανική, που θεωρείται εξαιρετικά απαιτητική και ‘’δύσκολη’’ για ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι το Tesla Model Y κατασκευάζεται κιόλας σε αυτές τις χώρες, όπου γνωρίζει τη μεγαλύτερη αποδοχή από το κοινό.

iteslatop1

Πίσω από το Tesla ακολουθούν 4 Toyota!

Πρόκειται για μία συγκλονιστική ανατροπή, αφού έχουμε για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο να προηγείται στην παγκόσμια κατάταξη των πωλήσεων. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός, ότι πίσω από το Tesla Model Y ακολουθούν τέσσερα μοντέλα της Toyota, δηλαδή η Corolla με 256.400 πωλήσεις, το σκληροτράχηλο Pick – up Hilux με 214.700 ταξινομήσεις, το δημοφιλές SUV RAV4 (211.000) και το οικογενειακό σεντάν Camry (166.200).

Σε 39 μήνες στην κορυφή

Οι παραδόσεις του Τesla Model Y ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2020, άρα χρειάστηκε μόλις 39 μήνες για να ανέβει στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, αν και είχε να αντιμετωπίσει πληθώρα αξιόλογων αντιπάλων. Θα πρέπει πάντως να αποδώσουμε τα εύσημα στον ιδρυτή και πρόεδρο της Tesla, Έλον Μασκ, επειδή είχε προβλέψει ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι, ότι το Model Y θα αναδειχθεί το 2023 σε πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στον κόσμο. Φυσικά, θα πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση της χρονιάς, ωστόσο είναι πολύ πιθανή η δικαίωση του οραματιστή –αν και αμφιλεγόμενου- επιχειρηματία.

iteslatop2

Το Tesla Model Y κατασκευάζεται στην Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.

Η ανακοίνωση του θριάμβου της Tesla έγινε από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων της αγοράς αυτοκινήτου, Jato. Η βρετανική εταιρεία συγκέντρωσε τα στοιχεία από 53 αγορές και πρόσθεσε τις προβλέψεις της για άλλες 31, ενώ δεν έλαβε υπόψη της κάποιες άλλες μικρές χώρες. Πέρυσι βρέθηκε το Tesla Model Y στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με περίπου 747.500 πωλήσεις και με αισθητή διαφορά πίσω από την Toyota Corolla και το Toyota RAV4. Μεγάλη ώθηση στις ταξινομήσεις του ηλεκτροκίνητου SUV, που επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7’’, φαίνεται ότι έδωσαν οι πρόσφατες γενναίες μειώσεις στις τιμές αγοράς του και οι σύντομοι χρόνοι παράδοσης λόγω της αλματώδους αύξησης της παραγωγής του.

  • Εμφανίσεις: 76

Citroen My Buggy: Μόνο σε χακί και με περιορισμένη παραγωγή

Citroen My Buggy: Μόνο σε χακί και με περιορισμένη παραγωγή
Το ηλεκτρικό μοντέλο της Citroen δεν διαθέτει πόρτες και οροφή και διακρίνεται για τον μινιμαλιστικό χαρακτήρα του.

Η Citroën παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του ΑΜΙ, το «My Ami Buggy», σε περιορισμένη παραγωγή 1.000 μονάδων, με νέο εξοπλισμό που θα είναι διαθέσιμη σε 10 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Το «My Ami Buggy» μπορεί να παραγγελθεί και ηλεκτρονικά από τις 10:00 π.μ. της 20ης Ιουνίου 2023. Το Citroën «My Ami Buggy» επιβεβαιώνει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, χάρη στο χακί χρώμα αμαξώματος και τα μαύρα προστατευτικά στοιχεία στους θόλους των τροχών, τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής και τα μαύρα διακοσμητικά στα φώτα και το πάνω τμήμα του αμαξώματος. Η προσωπικότητα του «My Ami Buggy» χαρακτηρίζεται επίσης από τη ζωντάνια και τη φρεσκάδα που παρέχουν οι φωτεινές κίτρινες λεπτομέρειες που βρίσκονται εξωτερικά (ανάγλυφα στο μπροστινό μέρος και κατευθυντικά βέλη στους θόλους των τροχών) και εσωτερικά (θήκες αποθήκευσης, γάντζος συγκράτησης τσάντας και διακοσμητικές ραφές στα καθίσματα και τα πατάκια).

iami2

Το γαλλικό μοντελάκι θα κυκλοφορήσει μόνο σε χακί.

Η Citroën έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα στη σχεδίαση της νέας ειδικής έκδοσης «My Ami Buggy», τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Αυτή η περιορισμένης παραγωγής έκδοση, στηρίζεται στην βασική αρχή της ελευθερίας: χωρίς πόρτες και χωρίς οροφή - έτσι ώστε να απολαύσει κανείς τον ελεύθερο χρόνο του και να νιώσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φύση, μαζί με μια ευχάριστη αίσθηση ελευθερίας. Ωστόσο, για να προστατευτεί από τις καιρικές συνθήκες, έχουν προστεθεί και προστατευτικά στοιχεία εξοπλισμού. Νέα πλαστικά καλύμματα με φερμουάρ έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τους επιβάτες από τις καιρικές συνθήκες.

iami3

Το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων του My Ami Buggy.

Αυτά έρχονται επιπρόσθετα της αντίστοιχης προστασίας της οροφής, προκειμένου να κλείνει η καμπίνα και να προστατεύει τους επιβάτες από τον αέρα, το κρύο ή τη βροχή. Για καθημερινή χρήση, όταν οι επιβάτες θέλουν φρέσκο αέρα, απλά αναδιπλώνουν τα καλύμματα προς τα πίσω και στη συνέχεια τα στερεώνουν στις κολώνες των θυρών με κλιπ. Σε περίπτωση που δεν τα χρειάζονται, υπάρχει η δυνατότητα τα καλύμματα να αφαιρεθούν πλήρως, και να αποθηκευτούν σε κάποιο γκαράζ.

iami4

To διθέσιο μοντέλο δεν έχει πόρτες.

Ένα έξυπνο σύστημα κλεισίματος οροφής έχει δημιουργηθεί για εύκολη χρήση. Η υφασμάτινη οροφή σε μαύρο χρώμα είναι αδιάβροχη και διαθέτει φερμουάρ, οπότε είναι πρακτική και εύκολη στο χειρισμό. Πλήρως ενσωματωμένο στη συνολική σχεδίαση του μοντέλου, χάρη στην ελαστικότητα του υφάσματος, το κάλυμμα της οροφής ταιριάζει απόλυτα στο στυλ του οχήματος. Ακόμα και όταν είναι τυλιγμένο, στηρίζεται σταθερά στο πίσω μέρος του οχήματος.

iami5

Τα καλύμματα είναι πλαστικά και με φερμουάρ.

Τα πλαίσια των θυρών και της οροφής, έχουν διαφοροποιηθεί για να στερεώνονται εκεί τα διάφανα καλύμματα θυρών και το μαλακό ύφασμα της οροφής, ώστε να ενσωματώνονται αρμονικά με το αμάξωμα για τέλεια εμφάνιση και προσεγμένο φινίρισμα. Στο μπροστινό μέρος, το πλαίσιο της οροφής έχει επεκταθεί σχηματίζοντας αλεξήλιο για τους επιβαίνοντες. Η οθόνη με τις πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση της μπαταρίας του «My Ami Buggy» και την ταχύτητα κίνησης, βρίσκεται ακόμα στην κολώνα του τιμονιού αλλά διαθέτει ένα νέο τοξωτό καπάκι με ρετρό διάθεση. Η νέα έκδοση του «My Ami Buggy» περιλαμβάνει ένα στοιχείο των ειδικών αποσκευών σε οξύ κίτρινο που είχαμε δει το Δεκέμβριο του 2021 στο πρωτότυπο Ami Buggy. Ένα μοναδικό και ευφάνταστο διακοσμητικό στοιχείο, η φορητή τσάντα, που ταιριάζει στο κοίλο σχήμα του κέντρου του τιμονιού. Η πρόσθετη αυτή θήκη αποθήκευσης που διαθέτει και φερμουάρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων.

iami6

Μία ματιά στο εσωτερικό από ψηλά.

Το Ultimate Ears Boom, είναι ένα ελαφρύ ηχείο Bluetooth που μπορεί να μεταφερθεί εύκολα οπουδήποτε. Οι λάτρεις της μουσικής θα εκτιμήσουν τον ισχυρό και καθηλωτικό 360° ήχο. Αδιάβροχο και στιβαρό, με 15 ώρες αυτονομία μπαταρίας, θα προσφέρει μουσική υπόκρουση στις πιο αξέχαστες στιγμές των διαδρομών και όχι μόνο. Το ηχείο μέσα στο «My Ami Buggy», βρίσκει τη θέση του σε μια ειδική θήκη του ταμπλό, πίσω από το τιμόνι. Το «My Ami Buggy» θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στις 20 Ιουνίου και λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης διαθεσιμότητας θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  • Εμφανίσεις: 71

Lamborghini LM002: To αγαπημένο «αγροτικό» αυτοκίνητο της Tina Turner

Lamborghini LM002: To αγαπημένο «αγροτικό» αυτοκίνητο της Tina Turner
Η διάσημη τραγουδίστρια, Tina Turner,  λάτρευε το Pick – up της Lamborghini, το οποίο είχε μετατρέψει σε αυτόματο.

H Βασίλισσα του Rock’ ‘n’ Roll αποδήμησε αφήνοντας κληρονομιά στα εκατομμύρια των θαυμαστών της την ανεπανάληπτη φωνή της, τη χαρισματική σκηνική παρουσία της και φυσικά τα υπέροχα τραγούδια της. Λίγοι γνωρίζουν όμως, ότι η Tina Turner είχε αδυναμία στα αυτοκίνητα και ότι τη δεκαετία του 90 οδηγούσε μία σπάνια Lamborghini LM002.

Το συγκεκριμένο μοντέλο λανσαρίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 80 και ήταν έτη φωτός μπροστά από την εποχή του, καθώς πρόκειται για το πρώτο θηριώδες Pick – up από έναν κατασκευαστή supercars, ενώ εφοδιαζόταν με έναν V12 κινητήρα 5,2 λίτρων.

ilambotina2

Η Lamborghini L002 απέτυχε εμπορικά.

Το συγκεκριμένο μοτέρ προερχόταν από την Lamborghini Countach, απέδιδε 450 ίππους και επέτρεπε στο τετρακίνητο «κτήνος» να αναπτύσσει ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα. Η Lamborghini LM002 σοκάρισε τότε το αγοραστικό κοινό, από το οποίο δεν έγινε ποτέ αποδεκτή, με αποτέλεσμα να σταματήσει το 1992 η παραγωγή της μετά από την κατασκευή μόνον 301 τέτοιων μοντέλων!

ilambotina3

Η αναβάθμιση του αυτοκινήτου είχε κοστίσει 150.000 γερμανικά Μάρκα.

Τρία χρόνια όμως αργότερα υπέκυψε η Tina Turner στη γοητεία του βάρους 2,7 τόννων «αγροτικού» και αγόρασε με τον μετέπειτα σύζυγό της, Erwin Bach, ένα τέτοιο μεταχειρισμένο μοντέλο του 1989 στην τιμή των 70.000 Γερμανικών Μάρκων. Το αυτοκίνητο παραδόθηκε στον οίκο μετατροπών Bale Motorsport για να προσαρμοστεί στα γούστα της διάσημης τραγουδίστριας και να αντικατασταθούν ο κινητήρας και το χειροκίνητο σασμάν από το μοτέρ και το αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων της Mercedes E 500.

Η όλη μετατροπή και αναβάθμιση κόστισε γύρω στις 150.000 Μάρκα και περιλάμβανε μεταξύ άλλων ένα ηχοσύστημα 1.500 Watt μαζί με ένα ηχείο Subwoofer κάτω από τα μπροστινά καθίσματα.

ilambotina4

Το αυτόματο σασμάν προέρχεται από τη Mercedes E 500.

Χάρη σε αυτές τις παρεμβάσεις επιτάχυνε πλέον η Lamborghini LM002 της Tina Turner από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 8,8’’, ενώ ταυτόχρονα κατανάλωνε σαφώς λιγότερη βενζίνη σε σχέση με τον δωδεκακύλινδρο κινητήρα της Countach, που «ρουφούσε» κατά μέσο όρο 30 έως 40 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα!

Η αμερικανίδα καλλιτέχνης απολάμβανε την οδήγηση του Pick – up της στη γαλλική Ριβιέρα και την Κυανή Ακτή, όπου ξεχώριζε η Lamborghini LM002 σαν τη μύγα στο γάλα. Σχεδόν 13 χρόνια αργότερα κατέληξε το αγαπημένο μοντέλο της Tina Turner στον γερμανό έμπορο, από τον οποίο το είχε αγοράσει και το έχει ακόμη στην κατοχή του.

ilambotina5

Το αυτοκίνητο της Tina Turner αποδίδει 326 ίππους.

Να πούμε επίσης, ότι το συγκεκριμένο Pick – up εξελίχθηκε από τη Lamborghini για να πάρει μέρος σε έναν διαγωνισμό του αμερικανικού στρατού για την προμήθεια ανθεκτικών οχημάτων εκτός δρόμου. Το πρωτότυπο μοντέλο έφερε την ονομασία Cheetah και ήταν εξοπλισμένο με έναν V8 κινητήρα της Chevrolet, ωστόσο απέτυχε οικτρά στις σκληρές δοκιμασίες των στρατιωτικών, πέρασε όμως λίγα χρόνια αργότερα στην παραγωγή με στόχο την αγορά της….Σαουδικής Αραβίας.

Το εγχείρημα δεν πήγε καλά, ωστόσο η Lamborghini LM002 μπορεί τουλάχιστον να υπερηφανεύεται, ότι έκλεψε την καρδιά της Tina Turner. Δεν το λες και λίγο…

  • Εμφανίσεις: 75

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Νίκος Τριανταφύλλου
George Coiffure
Galaxy Hotel
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline