F1: 5+1 πράγματα που δεν γνωρίζετε για την καθημερινότητα των οδηγών

F1: 5+1 πράγματα που δεν γνωρίζετε για την καθημερινότητα των οδηγών
Οι πιλότοι της F1 μπορεί να αγωνίζονται 23 φορές τον χρόνο, αλλά η καθημερινότητά τους είναι… ιδιαίτερη.

Μπορεί η F1 να είναι κορυφαίο προϊόν και οι οδηγοί να χρειάζεται έχουν άριστη φυσική κατάσταση σε κάθε αγώνα, όμως τα παραπάνω γεγονότα δίνουν στους πρωταγωνιστές αρκετή… ελευθερία σε ορισμένα πράγματα αλλά τους επιβάλουν και ορισμένους «περίεργους» κανόνες.

1 - Δεν απαιτείται να μετακινούνται με την ομάδα

Μερικοί οδηγοί ταξιδεύουν με την ομάδα τους σε εμπορικές πτήσεις (στην πρώτη θέση φυσικά), ενώ άλλοι ναυλώνουν τα δικά τους ιδιωτικά τζετ προκειμένου να έχουν περισσότερη… ησυχία.

Πολλές φορές ο Μαξ Φερστάπεν έχει δημοσιεύσει φωτογραφίες με τον φίλο του Ντανιέλ Ρικιάρνο, όπου βρίσκονται σε ιδιωτικό αεροπλάνο και μετακινούνται προς τον επόμενο προορισμό του πρωταθλήματος.

2 - Η διαμονή καλύπτεται από την ομάδα

Είτε οι οδηγοί καταλήγουν σε ξενοδοχείο 5 αστέρων είτε σε διαμέρισμα βραχυχρόνιας ενοικίασης, η ομάδα συνήθως καλύπτει όλα τα έξοδα. Όμως όταν ο αγώνας γίνεται στην πατρίδα τους ή στην χώρα διαμονής τους (σ.σ. για πολλούς το Μονακό), επιλέγουν να διανυκτερεύσουν στο σπίτι τους.

3 - Οι νικητές δεν μπορούν πάντα να κρατήσουν τα τρόπαιά τους

Οι περισσότεροι νικητές δεν παίρνουν μαζί τους το τρόπαιο του νικητή, παίρνουν μόνο ένα αντίγραφο, επειδή συνήθως υπογράφουν συμβόλαιο με μια ρήτρα που λέει ότι η ομάδα τους πρέπει να κρατήσει το πραγματικό. Πολλές εξ’ αυτών τα τοποθετούν σε εκθεσιακό χώρο, όπου βρίσκεται η έδρα τους.

4 - Πρέπει να φοράνε συγκεκριμένα ρούχα για να οδηγήσουν

Οι πιλότοι πρέπει να φοράνε πυρίμαχη στολή, γάντια, κράνος, προστασία λαιμού, αγωνιστικές μπότες, μπαλακλάβα και επιγονατίδες οι οποίες είναι το μοναδικό προαιρετικό στοιχείο στην ενδυμασία τους.

Ο ενδυματολογικός κώδικας είναι συγκεκριμένος για όλους, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα γάντια διαθέτουν βιομετρικό αισθητήρα στο δάχτυλο, ώστε η ομάδα να μπορεί να παρακολουθεί τα ζωτικά στοιχεία των οδηγών σε πραγματικό χρόνο, όπως τον καρδιακό ρυθμό και τα επίπεδα οξυγόνου τους.

5 - Δεν πρέπει να αργήσουν στα γεύματα

Οι ομάδες έχουν συχνά μαγειρικό προσωπικό που… ταΐζει τους οδηγούς και τους μηχανικούς. «Το μόνο σημαντικό πράγμα για το φαγητό των οδηγών είναι ότι είναι στην ώρα του. Κανονικά τρώνε μιάμιση ώρα πριν μπουν στο αυτοκίνητο», είχε πει ο εκτελεστικός σεφ της Red Bull, Sandro Gamsjager, στο CNN το 2014.

5+1 - Ο ύπνος είναι αδιαπραγμάτευτος!

Η καλή ξεκούραση είναι βασικό μέρος της απόδοσης ενός οδηγού. Γι' αυτό ο μεσημεριανός ύπνος πριν από τον αγώνα (ιδανικά τέσσερις ώρες πριν από την εκκίνηση) βοηθά τους αθλητές να παραμείνουν σε εγρήγορση. Σύμφωνα με έναν πρώην γυμναστή της Renault, τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου είναι απολύτως απαραίτητες το βράδυ πριν από έναν αγώνα.

  • Εμφανίσεις: 280

Κλιματική κρίση: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μίλησε ανοιχτά για τα προβλήματα που δημιουργεί η F1

Κλιματική κρίση: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μίλησε ανοιχτά για τα προβλήματα που δημιουργεί η F1
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ βρέθηκε σε εκπομπή του BBC και τόνισε ότι η κλιματική κρίση τον έχει κάνει να αμφισβητήσει εάν οι αγώνες στη F1 είναι σωστό να συνεχίσουν να διεξάγονται.

Αποτελεί παράδειγμα για όλο τον κόσμο, καθώς ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να κατακτήσει 4 παγκόσμια πρωταθλήματα στην F1, να αφήσει το στίγμα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να φτάσει σε σημείο να αμφισβητεί το σπορ που υπηρετεί, χωρίς να προσβάλλει και να θίξει κανέναν.

Ο Γερμανός οδηγός μίλησε στην «Ώρα των Ερωτήσεων» του BBC, αναφέροντας ότι έχει γίνει ακτιβιστής για περιβαλλοντικά ζητήματα τα τελευταία χρόνια, με πιο πρόσφατη κίνησή του, το μπλουζάκι που φόρεσε στο Μαϊάμι το περασμένο Σαββατοκύριακο για να τονίσει την απειλή της ανόδου της στάθμης της θάλασσας γύρω από την πόλη της Φλόριντα.

Ο «θησαυρός» που ονομάζεται αιολική και ηλιακή ενέργεια

«Είναι το πάθος μου να οδηγώ αυτοκίνητο. Κάθε φορά που μπαίνω στο αυτοκίνητο, το λατρεύω. Όταν βγαίνω όμως, φυσικά σκέφτομαι επίσης: "Είναι καλό αυτό που πρέπει να κάνουμε, να ταξιδέψουμε στον κόσμο, να σπαταλάμε πόρους;"».

Ο 34χρονος, που αγωνίζεται για την Aston Martin, απάντησε καταφατικά όταν ρωτήθηκε από την παρουσιάστρια Fiona Bruce εάν η θέση του για το περιβάλλον τον έκανε… υποκριτή, καθώς ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

«Πρέπει να σταματήσουμε να εξαρτόμαστε από τα ορυκτά καύσιμα και μπορούμε, γιατί υπάρχουν λύσεις», είπε ο Φέτελ. «Ξέρετε, στη Βρετανία, έχετε αυτό το είδος… χρυσωρυχείου, που είναι ο άνεμος, και έχετε τη δυνατότητα να αυξήσετε τον ενεργειακό σας εφοδιασμό με αιολική ενέργεια, ηλιακή ενέργεια. Κάθε χώρα έχει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της.

{https://twitter.com/bbcquestiontime/status/1524856532789346326}

Αν πάτε στην Αυστρία, έχουν τις Άλπεις και έχουν νερό, μπορούν να το αντλήσουν, να το αποθηκεύσουν, να το ξαναπάρουν. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που είναι στο χέρι μου και ορισμένα πράγματα δεν είναι», συμπλήρωσε.

Επίσης τόνισε ότι είναι σημαντικό για τις χώρες να απομακρυνθούν από το να βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα για τις ενεργειακές τους ανάγκες και να στραφούν το συντομότερο προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

«Υπάρχουν πράγματα που κάνω γιατί νιώθω ότι μπορώ να τα υποστηρίξω. Παίρνω το αεροπλάνο κάθε φορά; Όχι, όχι όταν μπορώ να πάρω το αυτοκίνητο. Αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα στον έλεγχό μου και ορισμένα πράγματα που καθορίζονται από άλλους πέρα από εμένα», κατάληξε.

Ο Γερμανός πιλότος υπερασπίστηκε την F1 λέγοντας ότι έπαιξε επίσης θετικό ρόλο στην κοινωνία, καθώς ανέφερε ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας η F1 ήταν ένα από τα αθλήματα που ξεκίνησε να διεξάγει αγώνες και να προσφέρει ψυχαγωγία σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

«Δεν λέω ότι η Formula 1 έχει αυτή την τεράστια θέση στον κόσμο για να προσφέρει ψυχαγωγία. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι - αν μιλάτε για ψυχαγωγία, αθλητισμό, πολιτισμό, κωμωδία - πολλοί άνθρωποι που δεν μπορούσαν να παίξουν και πολλοί, και νομίζω ότι αν δεν το είχαμε αυτό, γενικά, μάλλον θα τρελαινόμασταν».

Η F1 έχει θέσει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των σχεδίων της για το μέλλον

Οι υβριδικοί κινητήρες που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα είναι ήδη οι πιο αποδοτικοί στον κόσμο. Έχουν κάνει ένα επαναστατικό βήμα προς τα εμπρός στη θερμική απόδοση - το μέτρο της μετατροπής της ενέργειας καυσίμου σε ισχύ - αυξάνοντάς την σε περισσότερο από 50%, σε σχέση με το 30% περίπου ενός τυπικού βενζινοκινητήρα που κυκλοφορεί στο δρόμο.

Το άθλημα έχει σχέδια για μηδενικό άνθρακα έως το 2030, μέρος του οποίου είναι ένα περαιτέρω βήμα στην απόδοση των κινητήρων, που θα αυξήσει το ποσοστό της συνολικής ισχύος που παρέχεται από το υβριδικό τμήμα της κινητήριας μονάδας στο 50%.

Επιπλέον, πρόκειται να εισαγάγει ταυτόχρονα με τους νέους κινητήρες το 2026 πλήρως βιώσιμα καύσιμα ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα.

Τέλος σημειώνεται ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην… διαχείρηση του αθλήματος υποστηρίζουν ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν εκατομμύρια αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρα και ντίζελ στους δρόμους μετά το 2030, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει δεσμευτεί να απαγορεύσει την πώληση οποιουδήποτε αυτοκινήτου που δεν κινείται με ηλεκτρισμό και που χρησιμοποιεί τα αειφόρα καύσιμα.

  • Εμφανίσεις: 323

F1: Αλλαγή εποχής για την Mercedes

F1: Αλλαγή εποχής για την Mercedes
Η Mercedes πρέπει να αλλάξει νοοτροπία, καθώς πλέον δεν είναι η ομάδα της F1 Που θέτει τον ρυθμό αλλά καλείται να ακολουθήσει τους πιο γρήγορους.

Ανάμεικτα συναισθήματα είχε ο Τότο Βόλφ μετά το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, παρά το γεγονός ότι και οι δύο οδηγοί του είχαν κερδίσει πόντους στο πρωτάθλημα της F1, το αφεντικό της Mercedes είχε δηλώσει ότι η ομάδα του πρέπει να αναλύσει την πτώση του ρυθμού της από την Παρασκευή έως την Κυριακή.

Οι αλλαγές των κανονισμών έφεραν τα… πάνω – κάτω στην πρωταθλήτρια ομάδα, καθώς το ισχυρό, σταθερό και γρήγορο μονοθέσιο που είχε τα προηγούμενα χρόνια αντικαταστάθηκε από ένα το οποίο συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα.

Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για όλη την ομάδα καθώς τα «ασημένια βέλη» είχαν συνηθίσει να θέτουν εκείνα τον πήχη στους αγώνες, όμως φέτος πρέπει να προσαμοστούν σε μία νέα πραγματικότητα.

«Γιατί δεν είμαστε στην κορυφή;»

Το γεγονός αυτό προκαλεί πολλά εσωτερικά προβλήματα στην ομάδα, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον κάνει συνεχώς παράπονα στην ομάδα αναφορικά με την σταθερότητα του μονοθεσίου αλλά και για ορισμένα άλλα τεχνικά μέρη όπου συναντά δυσκολίες.

Αν και προσπάθησε να αποφύγει να κάνει «πρωτοσέλιδα» με τα σχόλιά του μετά το Μαϊάμι, ο Βολφ ήταν ειλικρινής σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της Mercedes, και υποστήριξε ότι προσπαθούν να ανακτήσουν την απόδοση που έχασαν μετά την αλλαγή των κανονισμών.

«Είμαστε σε…θολά νερά από την αρχή της σεζόν. Είναι σαφές ότι υπάρχει δυνατότητα στο αυτοκίνητο, αλλά απλώς δεν καταλαβαίνουμε πώς να ξεκλειδώσουμε τις δυνατότητές του. Είναι πιθανώς ένα αυτοκίνητο που είναι εξαιρετικά δύσκολο στην οδήγηση, και πιστεύω ότι οι πιλότοι το ξέρουν καλύτερα απ’ ότι εμείς που είμαστε έξω από την πίστα», τόνισε.

{https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1524708608721760258}

Ο Αυστριακός αρχηγός της Mercedes εξήγησε ότι πρέπει να αναλύσουν τα δεδομένα και να καταλάβουν για ποιον λόγο δεν μπορούν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές του, με αποτέλεσμα να ανέβουν ξανά στην κορυφή.

«Στο τέλος της ημέρας δεν υπάρχει καμία ευτυχισμένη ή μη χαρούμενη στιγμή. αυτή τη στιγμή είναι λίγο βαρετό. Είμαστε τρίτοι πιο γρήγοροι στην πίστα. Πρέπει να αναλύσουμε γιατί γίνεται αυτό και μετά να επιστρέψουμε στις πρώτες θέσεις», τόνισε.

«Τα αποτελέσματα θα φανούν στην πίστα»

Ανυπομονώντας για την Ισπανία, ο Βολφ είπε ότι το Γκραν Πρι στις 22 Μαΐου θα χρησιμεύσει ως μια αποτελεσματική περίοδος δοκιμών για τις τελευταίες αναβαθμίσεις της ομάδας, τις οποίες έφεραν στο Μαϊάμι σε μια προσπάθεια να ανεβάσουν την απόδοσή τους.

«Πρέπει να δώσουμε στους πιλότους μας ένα ακόμη καλύτερο όχημα και πιστεύω πως η Βαρκελώνη έρχεται σε μια χρονική στιγμή όπου μπορούμε να μαζέψουμε πολλά περισσότερα δεδομένα και να δουλέψουμε πάνω σε αυτό.

Επίσης, με ενοχλεί να λέω τα ίδια πράγματα συνέχεια. Ξέρετε ότι πρέπει να συλλέγω δεδομένα και να κάνω… πειράματα. Τα αποτελέσματα θα φανούν στην πίστα», συμπλήρωσε.

 {https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1524838286325424128}

  • Εμφανίσεις: 399

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ορθοπεδική Μέριμνα - Δημα Φλωρενια & Σια ΕΕ
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
ΗΠΕΙΡΟΣ OIL
WebCenter - Smart Internet Solutions