F1: Αυτό είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό ενός πιλότου

F1: Αυτό είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό ενός πιλότου
Μόνο οι νίκες δεν αρκούν για έναν πιλότο της F1 προκειμένου να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Για να φτάσει ένας οδηγός στην F1 πρέπει να είναι ταχύς, δυναμικός, ψύχραιμος, να δουλεύει σκληρά και να έχει το ταλέντο να οδηγεί… γρήγορα αλλά προσεκτικά, ένα από τα πιο ισχυρά οχήματα του πλανήτη.

Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να τον κάνουν να ξεχωρίσει στους αγώνες των μικρότερων ηλικιακών κατηγοριών και να «τραβήξει» τα βλέμματα των ομάδων οι οποίες ενδέχεται να τον επιλέξουν για ένα από τα προγράμματα νέων οδηγών παρατηρώντας την εξέλιξή του.

Γενικότερα όμως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό υπάρχει ένα στοιχείο το οποίο πρέπει να διαθέτουν όλοι όσοι επιλέγονται για να καθίσουν στο αυτοκίνητο, και αυτό είναι η συνέπεια. Συνέπεια στα αποτελέσματα, στους χρόνους, την διαχείριση του μονοθεσίου και την παρουσία τους στα Γκραν Πρι.

Οι πιλότοι πάντα στοχεύουν την νίκη, όμως εάν το μονοθέσιο που οδηγούν ή οι συνθήκες δεν τους επιτρέπουν να την διεκδικήσουν, τότε στοχεύουν στο να κερδίσουν το μέγιστο δυνατό.

«Ο κύριος Συνεπής»

«Τρανταχτό» παράδειγμα είναι η πορεία του Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) την φετινή χρονιά, καθώς τα αποτελέσματά του έκαναν τους σχολιαστές της Αγγλικής τηλεόρασης να του δώσουν το προσωνύμιο «Mr. Consistency» (Ο κύριος Συνεπής).

Ο Βρετανός πιλότος έχει καταφέρει να τερματίσει μέσα στην πρώτη πεντάδα σε 9 από τους 10 αγώνες της χρονιάς (μέχρι στιγμής), με αποτέλεσμα να παίρνει το μέγιστο των βαθών ανάλογα με τις συνθήκες. Η ταχύτητα της Red Bull και η δυναμικότητα της Ferrari του έχουν… στερήσει την δυνατότητα από το να φτάσει πιο ψηλά, όμως ο ίδιος είναι συνεπής στα αποτελέσματά του.

{https://twitter.com/F1/status/1538926903070842881}

Συνέπεια στους χρόνους

Σε ένα Γκραν Πρι, ο πρωτοπόρος της κούρσας θα χρειαστεί να διατηρήσει (ή ακόμα και να αυξήσει) τον ρυθμό του προκειμένου να μην τον φτάσουν οι άλλοι, και να πάρει την πολυπόθητη νίκη. Αντίθετα αυτός που τον καταδιώκει από την δεύτερη θέση θα πρέπει να κάνει σταθερή και γρήγορη οδήγηση προκειμένου να φτάσει τον προπορευόμενο και να έχει την ευκαιρία να τον προσπεράσει.

Δηλαδή αυτό που χρειάζονται και οι δύο οδηγοί είναι συνέπεια στον χρόνο που σημειώνουν σε κάθε γύρο του αγώνα. Μια στιγμή να χάσουν την συγκέντρωσή τους ή να κάνουν ένα ανεπαίσθητο (για εμάς τους θεατές) λάθος, μπορεί να χάσουν την θέση τους.

Συνέπεια στα αποτελέσματα

Παίρνουμε ως δεδομένο ότι η φετινή σεζόν έχει 22 αγώνες, οπότε εάν ένας οδηγός τερματίζει στην δεύτερη θέση σε κάθε αγώνα της χρονιάς, στο τέλος θα συγκεντρώσει 396 βαθμούς.

Εάν ένας άλλος οδηγός σημειώνει μόνο νίκες και σε όσους αγώνες δεν τερματίζει δεν βαθμολογείται, θα χρειαστεί να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ προκειμένου να κερδίσει το πρωτάθλημα.

Αναλυτικότερα οι 22 δεύτερες θέσεις σε 22 αγώνες αντιστοιχούν σε 396 βαθμούς, οπότε για να ξεπεραστεί αυτό το νούμερο ένας οδηγός θα χρειαστεί 400 βαθμούς, που σημαίνει 16 νίκες σε 22 αγώνες.

Ο συνδυασμός αυτός (16 νίκες = 400 βαθμοί) σπάει το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν αλλά και αυτό της μεγαλύτερης συγκομιδής βαθμών.

Περισσότερες νίκες σε μία σεζόν: 13

  • Μίκαελ Σουμάχερ – 2004 (13 νίκες / 18 αγώνες)
  • Σεμπάστιαν Φέτελ – 2013 (13 νίκες / 19 αγώνες)

Περισσότεροι βαθμοί που συγκεντρώθηκαν από έναν οδηγό σε μία χρονιά: 397 – Σεμπάστιαν Φέτελ (2013)

Πρωταθλητής με 1 νίκη

Στην ιστορία της Formula 1 υπάρχουν δύο περιπτώσεις όπου πιλότοι κατάφεραν να κατακτήσουν τον τίτλο του Παγκόσμιου πρωταθλητή σημειώνοντας μόνο μία νίκη.

Η πρώτη εξ’ αυτών ήταν το 1958 όταν ο βρετανός Μάικ Χόθορν, ο οποίος με μία νίκη σε 11 αγώνες κάθισε στον… θρόνο του πρωταθλητή, όμως κατάφερε να ανέβει στο βάθρο συνολικά 7 φορές σε 11 αγώνες.

Εκείνη την σεζόν υπήρξαν δύο οδηγοί που πήραν περισσότερες νίκες από αυτών (Στέρλινγκ Μος – 4 και Τονι Μπρούκς - 3) όμως οι εγκαταλείψεις που είχαν, ήταν μοιραίες.

Η δεύτερη περίπτωση αφορά τον Κέκε Ρόσμπεργκ (σ.σ. πατέρα του μετέπειτα πρωταθλητή Νίκο - 2016) ο οποίος το 1982 σημείωσε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό ρεκόρ, καθώς σε 16 αγώνες σημείωσε μία νίκη. Τα συνολικά 6 βάθρα αλλά και οι 4 φορές που μπήκε στην πρώτη πεντάδα, του χάρισαν τον τίτλο του Πρωταθλητή.

  • Εμφανίσεις: 1045

F1: Η Red Bull αγωνίζεται «εντός έδρας» αλλά ο Χάμιλτον «ποντάρει» στην νίκη

F1: Η Red Bull αγωνίζεται «εντός έδρας» αλλά ο Χάμιλτον «ποντάρει» στην νίκη
Η Red Bull έχει την ταχύτητα και η Mercedes δουλεύει σκληρά για να την κοντράρει.

Ως εντός έδρας αγώνας χαρακτηρίζεται το Αυστριακό Γκραν Πρι από την Red Bull, τόσο για το γεγονός ότι η ομάδα είναι τυπικά από αυτή τη χώρα, όσο και για το ότι η πίστα ονομάζεται «Red Bull Ring» λόγω της χορηγίας με την εταιρία αναψυκτικών.

Βέβαια το πιο σημαντικό είναι ότι χιλιάδες Ολλανδοί φίλαθλοι του Μαξ Φερστάπεν, γεμίζουν τις κερκίδες με αποτέλεσμα να δημιουργούν μία εξαιρετική ατμόσφαιρα, φορώντας τα χαρακτηριστικά πορτοκαλί μπλουζάκια και ανάβοντας τα καπνογόνα μετά τον τερματισμό.

Ο ίδιος ο πιλότος φαίνεται πως απολαμβάνει να δέχεται την αγάπη του κόσμου, η οποία έχει γιγαντωθεί μετά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή που κατάκτησε πέρσι. «Είναι πάντα υπέροχο να βλέπεις τόσο πορτοκαλί γύρω από την πίστα. Ξέρετε, μέχρι φέτος δεν κατάλαβα ποτέ γιατί ήμασταν γρήγοροι εδώ γιατί το μονοθέσιο ήταν διαφορετικά σχεδιασμένο.

Νομίζω ότι ο κινητήρας της Honda είναι πολύ καλός σε υψόμετρο Ήμασταν γρήγοροι στις ευθείες, αλλά στις υψηλές ταχύτητες, η Ferrari και η Mercedes ήταν πραγματικά ανταγωνιστικές, οπότε πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα είναι τα πράγματα στις ελεύθερες δοκιμές. Αλλά και πάλι είμαι πολύ ενθουσιασμένος για όλο το Σαββατοκύριακο».

 {https://twitter.com/F1/status/1544962211457777665}

Ο κύριος αντίπαλος του Φερστάπεν είναι από την αρχή της χρονιάς ο πιλότος της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ, με τους δυο τους να έχουν πάρει συνολικά 8 νίκες (6 ο Μαξ και 2 ο Σαρλ) από τους 10 αγώνες που έχουν διεξαχθεί. Οι άλλες δύο έχουν έρθει από τους… δεύτερους πιλότους των ομάδων, Σέρχιο Πέρεζ και Κάρλος Σάινθ.

Όμως οι περισσότεροι φίλαθλοι έχουν «ξεχάσει» την Mercedes, η οποία μετά την ενεργοποίηση του πακέτου αναβάθμισης μονοθεσίου δείχνει να έχει ένα καλό αγωνιστικό ρυθμό που μπορεί να κοντράρει τις πρωτοπόρους.

Αυτό δεν είναι μία… τυχαία πρόβλεψη αλλά τα λόγια του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος εμπιστεύεται απόλυτα τους μηχανικούς των «ασημένιων βελών» που διαθέτουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία για να κάνουν το όχημα ασταμάτητο.

«Στους τελευταίους αγώνες μπορέσαμε να ακολουθήσουμε τις Ferrari και τις red Bull, αυτό μας ενθάρρυνε. Πλέον γνωρίζουμε ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, ότι υπάρχει δυναμική στο αυτοκίνητο και σκληρή δουλειά, ελπίζουμε ότι μπορούμε να πλησιάσουμε λίγο περισσότερο στο να έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε έναν αγώνα. Πραγματικά πιστεύω ότι μπορούμε να κερδίσουμε έναν αγώνα φέτος», είπε ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

  • Εμφανίσεις: 1107

Ολυμπία Οδός: Ανοιχτόχρωμη άσφαλτος τοποθετείται σε σήραγγα στην Κακιά Σκάλα

Ολυμπία Οδός: Ανοιχτόχρωμη άσφαλτος τοποθετείται σε σήραγγα στην Κακιά Σκάλα
Η Ολυμπία Οδός θα τοποθετήσει οδόστρωμα ανοιχτόχρωμης επικάλυψης στη σήραγγα ΘΗΣΕΑΣ της Κακιάς Σκάλας στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Η Ολυμπία Οδός, συνεχίζοντας το πολυεπίπεδο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει με συνέπεια σε όλο το εύρος των λειτουργιών της, ξεκινά ένα νέο έργο εφαρμογής ανοιχτόχρωμης επικάλυψης οδοστρώματος πιλοτικά στη σήραγγα ΘΗΣΕΑΣ της Κακιάς Σκάλας στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Στόχος είναι η αξιοποίηση των θετικών συνεπειών των ανακλαστικών χαρακτηριστικών των ανοιχτόχρωμων οδοστρωμάτων σε σχέση με τα σκουρόχρωμα, διατηρώντας πάντοτε τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της επιφάνειας κύλισης σε υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή μιας ειδικής επιφανειακής επίστρωσης στο οδόστρωμα μιας σήραγγας έχει ως αποτέλεσμα τον ελαφρύ χρωματισμό του υφιστάμενου ασφαλτοτάπητα και συνεπώς τη μείωση του απαραίτητου επιπέδου λαμπρότητας στη σήραγγα με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο στη λειτουργία της.

Πρόκειται για μια καλή πρακτική, η οποία μέχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί τόσο στην Γερμανία και την Αυστρία, σε σήραγγα μήκους μεγαλύτερου των 1.000 μέτρων, όσο και ευρέως στη Γαλλία, όπου η εφαρμογή επιφανειακών επικαλύψεων που κάνουν φωτεινότερη την επιφάνεια των σηράγγων έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια εξαιρετικά αποτελέσματα.

olympia odos light

Ο θετικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος αυτής της πρακτικής είναι διπλός και προκύπτει αφενός από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αφετέρου από την αποφυγή αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα, όπου και τα δύο μεταφράζονται σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και είναι σύμφωνα με την περιβαλλοντική πολιτική και τις δεσμεύσεις των μετόχων της Ολυμπίας Οδού (VINCI Concessions, Hochtief PPP Solutions, AVAX, TERNA, AKTOR) για το κλίμα και την κυκλική οικονομία.

Σημαντικά αποτελέσματα αναμένονται και στο επίπεδο οδικής ασφάλειας, όπου η πιο ανοιχτόχρωμη επιφάνεια οδοστρώματος αναμένεται να δημιουργήσει ένα πιο άνετο οδηγικό περιβάλλον. Επιπλέον θα τοποθετηθεί ανακλαστικός εξοπλισμός (μάτια γάτας) κάθε 10 μέτρα κατά μήκος του κρασπέδου και στις δύο πλευρές της σήραγγας, ενώ για να διατηρηθεί η αντίθεση διαγραμμίσεων στο νέο ανοιχτής απόχρωσης οδόστρωμα θα εφαρμοστεί ένας συνδυασμός μαύρου πλαισίου με διακεκομμένη λευκή γραμμή στο εσωτερικό του.

Τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της σήραγγας με το νέο οδόστρωμα και προκειμένου οι οδηγοί να εξοικειωθούν στο νέο περιβάλλον, το όριο ταχύτητας θα διατηρηθεί στα 80χλμ./ ώρα.

Στη συνέχεια, όταν επιβεβαιωθεί ότι σε αυτές τις συνθήκες χρώματος οδοστρώματος και διαγράμμισης, η καλή εμπειρία που διαπιστώθηκε στις Ευρωπαϊκές Πρακτικές ισχύει και στην περίπτωση της σήραγγας ΘΗΣΕΑΣ, τότε η νέα τεχνική θα επεκταθεί και θα εφαρμοστεί και σε άλλες σήραγγες της Ολυμπίας Οδού.

  • Εμφανίσεις: 927

F1: Οι «φοβίες» της Mercedes για το επόμενο Γκραν Πρι

F1: Οι «φοβίες» της Mercedes για το επόμενο Γκραν Πρι
Η Mercedes θέλει να αποδείξει ότι οι αναβαθμίσεις που έκανε στο μονοθέσιό της, είναι

Μια σειρά από αναβαθμίσεις έφερε η Mercedes στο Βρετανικό Γκραν Πρι, που διεξήχθη την περασμένη Κυριακή, με τον Λιούις Χάμιλτον να τερματίζει στην τρίτη θέση και να φέρνει σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ είχε αποσυρθεί λόγω ατυχήματος στον πρώτο γύρο.

Η Γερμανική ομάδα έκανε γνωστό ότι με τα μονοθέσιά της μπορούν να ακολουθήσουν με σχετική ευκολία, τον ρυθμό αγώνα της Ferrari και της Red Bull. Έτσι, όταν ρωτήθηκε ποιοι ήταν οι στόχοι για την ομάδα του για το υπόλοιπο της σεζόν, ο αρχηγός Τότο Βόλφ απάντησε: «Νομίζω ότι θέλουμε να κερδίζουμε αγώνες. Θα ήταν υπέροχο, και να είσαι εκεί να παλεύεις μαζί με τους πρωτοπόρους. Αυτός θα ήταν ένας στόχος, οπότε έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορούμε να εξελίξουμε και για την επόμενη χρονιά».

Η Mercedes κατευθύνεται τώρα στο Σπίλμπεργκ και την πίστα «Red Bull Ring» για το Γκραν Πρι της Αυστρίας, το οποίο έχει κερδίσει μόνο μία φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το Grand Prix της Στυρίας, που είχε προηγουμένως πραγματοποιηθεί το 2020).

{https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1543998818626277378}

Επίσης σημειώνεται ότι ο Βόλφ τόνισε ότι η W13 δεν είναι ένα αυτοκίνητό που θα είναι αρκετά δυνατό και ανταγωνιστικό στην Αυστρία όσο θα μπορούσε να είναι στη Γαλλία (τον μεθ-επόμενο αγώνα).

«Νομίζω ότι η Αυστρία ήταν πάντα μια δύσκολη πίστα για εμάς», είπε ο Βολφ. «Υπάρχουν πολλές στροφές που… δεν μας αρέσουν καθώς το μονοθέσιο θα είναι δύσκολο στο να το χειριστούν οι πιλότοι μας. Αλλά ξέρουμε ότι πλέον έχουμε την ταχύτητα που ψάχναμε στο πρώτο μισό της σεζόν και θα προσπαθήσουμε να το δείξουμε στην πίστα».

Η Mercedes κατευθύνεται στο Αυστριακό Γκραν Πρι όντας τρίτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, 61 βαθμούς πίσω από την δεύτερη Ferrari που συνεχίζει να προβληματίζει με τις επιδόσεις της.

Όμως στον επόμενο αγώνα το μεγάλο φαβορί είναι η Red Bull, τόσο για την… παράδοση που έχει στη συγκεκριμένη πίστα όσο και για τα καλά αποτελέσματα που έχει φέρει φέτος, με αποτέλεσμα να είναι πρώτη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και οι δύο οδηγοί της (Φερστάπεν – Πέρεζ) να καταλαμβάνουν την 1η και 2η θέση στην κατάταξη των πιλότων.

 

  • Εμφανίσεις: 799

F1: Τα στρατηγικά λάθη και η ευκαιρία για να επανορθώσει

F1: Τα στρατηγικά λάθη και η ευκαιρία για να επανορθώσει
Έντονη κριτική δέχθηκε η Ferrari και ο αρχηγός της, Ματία Μπινότο, μετά τα στρατηγικά λάθη που έγιναν στο Βρετανικό Γκραν Πρι.

Τον γύρο του διαδικτύου έκανε η φωτογραφία του γενικού αρχηγού της Ferrari, Ματία Μπινότο, ο οποίος μιλά με τον Σαρλ Λεκλέρ μετά το Βρετανικό Γκραν Πρι, όπου μία στρατηγική απόφαση οδήγησε τον Σάινθ στην νίκη και τον μονεγάσκο να… παλεύει για να μείνει στην πρώτη πεντάδα.

Ο Ιταλός φαίνεται να κραάει με το ένα χέρι τον Λεκλέρ και με το άλλο να του εξγηεί ορισμένα πράγματα σε έντονο ύφος έχοντας «σηκωμένο το δάχτυλο» σαν να του έκανε παρατήρηση για την οδήγησή του. Η μεταξύ τους συνομιλία γινόταν την στιγμή που ο Κάρλος Σάινθ πανηγύριζε την πρώτη νίκη της καριέρας του, μαζί με τους μηχανικούς της «Σκουντερία».

{https://twitter.com/nnicolef1/status/1543632911219544066}

«Όχι, δεν υπάρχει τίποτα να διευθετηθεί εσωτερικά», είπε ο Μπινότο όταν ρωτήθηκε για το συμβάν. «Ήθελα απλά να του πω: Καταλαβαίνω την απογοήτευσή σου, αλλά έκανες έναν φανταστικό αγώνα σήμερα, πιέζοντας στην εκκίνηση, αγωνιζόμενος αργότερα όταν εκείνος ήταν με σκληρά ελαστικά και οι άλλοι ήταν στα μαλακά.

Είναι σημαντικό να παραμένεις ήρεμος και να είσαι θετικός και ο Σαρλ το κάνει», πρόσθεσε θέλοντας να… ξεκαθαρίσει την κατάσταση και τις συζητήσεις περί εσωτερικής διαμάχης.

 Η μεγάλη πρόκληση 

Έτσι, οι στρατηγικές αποφάσεις της ομάδας έγιναν κύριο θέμα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης που ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς τα λάθη που έγιναν στον κυριακάτικο αγώνα στέρησαν την ευκαιρία από την Ferrari να μειώσει την απόστασή της από την Red Bull, στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Μιλώντας για το συγκεκριμένο περιστατικό, είπε: «Πιστεύαμε ότι δεν είχαμε αρκετό χώρο για να καταφέρουμε να κάνουμε ένα διπλό pit-stop, οπότε έπρεπε να επιλέξουμε ανάμεσα στο πρώτο ή το δεύτερο μονοθέσιο. Αποφασίσαμε να σταματήσουμε τον Κάρλος επειδή ο Σαρλ ήταν ο ηγέτης του αγώνα εκείνη την εποχή, οπότε δεν ξέρεις τι θα έκαναν οι άλλες ομάδες αν είχαμε σταματήσει και τους δύο».

Η μεγάλη πρόκληση για την Ferrari είναι το επερχόμενο Αυστριακό Γκραν Πρι, όπου φιλοξενείται στην πίστα του «Σπίλμπεργκ», και η Red Bull έχει σημειώσει 3 νίκες στους τελευταίους 4 αγώνες.

{https://twitter.com/F1/status/1544423371244507139}

  • Εμφανίσεις: 764

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ποδήλατο Γιαννούλη
Tzimas Home Accessories
ACS ...σημαίνει courier
WebCenter - Smart Internet Solutions
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline