Όλο και πιο μεγάλα τα νέα αυτοκίνητα: Οι κίνδυνοι για σοβαρά τροχαία και οι αυξήσεις στα παρκόμετρα

Όλο και πιο μεγάλα τα νέα αυτοκίνητα: Οι κίνδυνοι για σοβαρά τροχαία και οι αυξήσεις στα παρκόμετρα
Τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη γίνονται 1 cm φαρδύτερα κάθε 2 χρόνια. Γιατί αυτό αποτελεί σοβαρό πρόβλημα. Πώς συνδέεται το ύψος του οχήματος με τον κίνδυνο για τροχαίο.  

Ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια γίνονται κατά μέσο όρο τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, όπως διαπιστώνει έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, σύμφωνα με την οποία η εν λόγω τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων των SUV.

Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αλλά και στην Ελλάδα, περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πιο φαρδιά δημιουργώντας αρκετές φορές σχετικό πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης. Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων επεκτάθηκε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018, σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η τάση εντοπίζεται και στα λεωφορεία όπως και στα φορτηγά.

Οι κίνδυνοι και τα προβλήματα από τα μεγάλα αυτοκίνητα

suv_1_ab9f9.jpg

Ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, James Nix επισημαίνει ότι: «τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει προς τα πάνω τις διαστάσεις τους. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος όσο και τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευαστούν μεγάλα SUV και να θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».

Μεταξύ των 100 κορυφαίων μοντέλων το 2023, το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν πιο φαρδιά από τον καθορισμένο χώρο στάθμευσης. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη. Η στάθμευση εκτός δρόμου είναι πλέον αυστηρή ακόμη και για το μέσο νέο αυτοκίνητο (πλάτος 180 εκ), ενώ τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Με πλάτος περίπου 200 εκ. τα μεγάλα πολυτελή SUV αφήνουν πολύ λίγο χώρο στους επιβάτες των άλλων αυτοκινήτων για να μπουν και να βγουν από οχήματά τους.

Πώς συνδέεται το ύψος του αυτοκίνητου με τον κίνδυνο για σοβαρό τροχαίο

Η αύξηση του μεγέθους είναι πολύ έντονη μεταξύ των μεγάλων πολυτελών SUV. Για παράδειγμα το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 20,6 εκατοστά σε 6 μόλις χρόνια. Οι ευρύτεροι σχεδιασμοί επέτρεψαν επίσης την περαιτέρω αύξηση του ύψους των οχημάτων, παρά τα στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που δείχνουν ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του μπροστινού μέρους των οχημάτων αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο σοβαρού τροχαίου για πεζούς και ποδηλάτες.

Έρχονται αυξήσεις στα παρκόμετρα

parking_0bebb.jpg

Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη θεσπίσει περιοριστικούς κανόνες στάθμευσης για τα SUV. Η πόλη του Παρισιού αντιμετώπισε την τάση των μεγαλύτερων αυτοκινήτων και κάλεσε τους πολίτες να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της εκστρατείας Clean Cities διαπίστωσε ότι περίπου το 65% των πολιτών του Παρισιού είναι υπέρ των υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγάλα, βαριά και ρυπογόνα οχήματα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

WebCenter - Smart Internet Solutions
Ποδήλατο Γιαννούλη
Φροντιστήριο Κλασικό
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline