Citroen DS Mille Pattes: To αυτοκίνητο σαρανταποδαρούσα

Citroen DS Mille Pattes: To αυτοκίνητο σαρανταποδαρούσα
Το γαλλικό στέισον βάγκον με τους 10 τροχούς φτιάχτηκε για τεστ ελαστικών φορτηγών.

Τι νόημα βγάζει ένα βάγκον βάρους 9 τόνων με 10 τροχούς και δύο V8 κινητήρες; Φαινομενικά κανένα, όμως το Citroen DS Mille Pattes ήταν ένα μοντέλο ειδικού σκοπού με βάση την έκδοση στέισον βάγκον της DS, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1972 και είχε ως αποστολή τη δοκιμή νέων ελαστικών φορτηγών της Michelin σε υψηλές ταχύτητες. Η γαλλική σαρανταποδαρούσα είχε εξελιχθεί για λογαριασμό της Michelin, η οποία συμμετείχε εκείνη την εποχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Citroen, οπότε η επιλογή του συγκεκριμένου μοντέλου δεν ήταν τυχαία.

idsmilles2 1

*Στο πίσω μέρος υπήρχαν δύο κινητήρες Chevrolet

Μπορεί να συγκέντρωναν οι 10 τροχοί τα βλέμματα των παρατηρητών, όμως μέσα στο αμάξωμα υπήρχε άλλο ένα κρυφό ελαστικό μεγάλων διαστάσεων με μηχανισμό, χάρη στον οποίο κατέβαινε και ακουμπούσε στην άσφαλτο. Τη θέση του ενδέκατου ελαστικού καταλάμβανε συνήθως ένα καινούργιο λάστιχο για φορτηγά, που βρισκόταν σε φάση δοκιμής της αντοχής του σε υψηλές ταχύτητες. Η Mille Pattes δεν έβγαινε σε δημόσιους δρόμους, αλλά τη χρησιμοποιούσε η Michelin κυρίως στην εργοστασιακή πίστα δοκιμών της στο Λαντού της Γαλλίας, περίπου 40 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Κλερμόν Φεράν, όπου εδρεύει η γνωστή εταιρεία ελαστικών.

idsmilles3 1

*Το κόκπιτ του Citroen DS Mille Pattes

Χάρη στο θηριώδες μοντέλο μπορούσε να αξιολογηθεί η συμπεριφορά νέων ελαστικών για βαρέα οχήματα σε ταχύτητες έως 180 χλμ./ώρα και για να γίνει αυτό εφικτό, είχαν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου δύο κινητήρες V8 της Chevrolet με χωρητικότητα 5,7 λίτρων και μέγιστη απόδοση 250 ίππων ο καθένας. Ο ένας κινητήρας φρόντιζε να αναπτύσσει το Citroen DS Mille Pattes τις απαιτούμενες υψηλές ταχύτητες και ο άλλος είχε αναλάβει τη λειτουργία του μηχανισμού που κατέβαζε το μεγάλο ελαστικό χαμηλά και το πίεζε στην άσφαλτο.

idsmilles4 1

*Μέσα στο αυτοκίνητο διακρίνεται το υπό δοκιμή ελαστικό

Για την ψύξη όλων αυτών των συστημάτων υπήρχαν πλευρικά βράγχια στο αμάξωμα, δύο ψυγεία με τέσσερις ανεμιστήρες και ένα πλέγμα για καλύτερο εξαερισμό του πίσω μέρους. Το βάρους 9 τόνων αυτοκίνητο τεστάριζε επί χρόνια για λογαριασμό της Michelin ελαστικά φορτηγών κάτω από πολύ ασφαλείς συνθήκες, αφού ακόμη και αν κλατάριζε το υπό δοκιμή λάστιχο, δεν επηρεαζόταν καθόλου η ευστάθεια και η κατευθυντικότητα της δεκάτροχης και πενταξονικής Citroen. Σήμερα βρίσκεται η Mille Pattes καλογυαλισμένη και υπέροχα φωτισμένη στο μουσείο της Michelin στο Κλερμόν Φεράν, καθώς έχει αποσυρθεί πλέον από την ενεργό δράση.

idsmaybach 1

*Η υπερηχητική Maybach Exelero

Η Michelin δεν είναι πάντως μόνη, αφού και οι υπόλοιπες μεγάλες εταιρείες ελαστικών εξελίσσουν ειδικά οχήματα για τις δοκιμές των νέων προϊόντων τους. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει πάντως να κάνουμε στη χλιδάτη Maybach Exelero, που δημιουργήθηκε το 2005 κατά παραγγελία της εταιρείας ελαστικών Fulda και αποτελούσε μία βελτιωμένη εκδοχή 700 ίππων της Maybach 57 S. Η γερμανική Fulda χρησιμοποιούσε όντως τη σχεδόν εξάμετρη λιμουζίνα για δικές της δοκιμές, μάλιστα ο οδηγός αγώνων Κλάους Λούντβιγκ ξεπέρασε με τη Maybach Exelero τα 350 χλμ./ώρα στην ιταλική πίστα του Νάρντο προκειμένου να επιβεβαιώσει στην πράξη την αντοχή μιας νέας σειράς ελαστικών ακόμη και σε τέτοιες ταχύτητες.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
WebCenter - Smart Internet Solutions
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline